ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון
צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765

קורס תמ"א 38

חיפשתם מידע על לימודי תמ"א 38?


קורס תמ"א 38 פונה למשקיעים ויזמים פרטיים בנדל"ן, מתווכים, קבלנים, עורכי דין בתחום המקרקעין ומנהלי בנייה המבקשים להבין את נושא ההתחדשות העירונית על בוריו ולרכוש את הידע והכלים המעשיים הנדרשים כדי לאתר ולבחון הזדמנויות השקעה בתחום ולקבל החלטות נבונות המסתמכות על ניתוח מעמיק ויסודי.

במאמר שלפניכם ריכזנו את המידע המקיף אודות לימודי תמ"א 38. תחילה נסקור את נושא התמ"א בכללותו ובהמשך נתייחס בהרחבה למבנה ומטרת תכנית הלימודים, נושאי הלימוד, תנאי הקבלה ומוסדות לימוד מומלצים. לקבלת ייעוץ לימודים ומידע נוסף ניתן לפנות אלינו בטלפון שמספרו 03-3727765 או להשאיר פרטים בתיבת צור הקשר ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם.

לנוחיותכם, בסוף המאמר תוכלו למצוא מוסדות לימוד שונים להם תוכלו להשאיר פרטי התקשרות באופן ישיר כדי שנציגיהם יצרו עמכם קשר ויתאמו עמכם פגישת ייעוץ והרשמה.
תעודת זהות קורס תמ"א 38
תנאי קבלה
  • הקורס פתוח בפני הקהל הרחב ומטרתו להרחיב את הידע הקיים באשר לתחום התמ"א וההתחדשות העירונית.
  • מומלץ להירשם לקורס עם ידע קודם בתחום הנדל"ן כיוון שמטרת הקורס היא להוסיף על הידע הקיים ולא להשריש ידע חדש לחלוטין בנדל"ן.
משך לימודים
  • קורס תמ"א 38 אורך בין 8 ל-10 מפגשים חד שבועיים בממוצע.
    מרבית הקורסים מתקיימים במתכונת ערב לנוחיות המשתתפים.
שכר ממוצע
  • לא ניתן לספק נתונים עבור תחום לימוד זה.
תכונות אופי
  • אם אתם מחפשים אפיק השקעה חדש בתחום הנדל"ן ומעוניינים לעשות את שיעורי הבית הנדרשים לפני שקופצים למים העמוקים, הרי שתכנית לימודים זו תתאים לכם במידה רבה ותעשיר אתכם בידע חיוני וחשוב.
לרשימת מוסדות באתרינו המלמדים קורס תמ"א 38

קצת על תמ"א 38

גם אם אנחנו לא מבינים בנדל"ן אנחנו בטח כבר הספקנו לפגוש בלא מעט בניינים ששינו את פניהם והפכו למבנה חדיש ואסתטי לאחר שעברו פרויקט תמ"א 38. הפרויקט איננו מיועד לייפות את פני העיר וזהו רק בונוס בלבד, ומטרתו האמיתית היא לחזק מבנים שאינם עומדים בסטנדרטים העדכניים להתמגנות וחיזוק כנגד רעידות אדמה. הוחלט באופן שרירותי כי על המבנים שיהיו זכאים למעבר פרויקט שכזה להיות בעלי היתר בנייה שהוצא לפני ינואר 1980.

לאור העובדה שרעידת אדמה בישראל היא רק עניין של זמן, יצאה ממשלת ישראל בתכנית מתאר ארצית (תמ"א) שתספק תמריץ לקבלנים כדי לקחת פרויקטים כאלו מצד אחד ותמשוך דיירי מבנים מן הצד השני:
  • הקבלנים מקבלי תמריץ נכבד בכך שהם מקבלים זכויות לבניית דירות נוספות על גבי הבניינים אותם הם מחזקים ומשפצים.
  • הדיירים השונים זוכים כמובן לחיזוקו של המבנה, אך גם להעלאת ערך הנכס ולהרחבת הדירה הקיימת.


מבנה ומטרת קורס תמ"א 38

לימודי תמ"א 38 שמים לעצמם למטרה להקנות למשתתפים ידע הרמטי ומעמיק בנושא תכנית המתאר הארצית מתוך ההיבט היזמי-השקעתי.

הקורס מתבסס ברובו בהרצאות פרונטליות להקניית ידע עיוני נדרש, אך כולל גם סיורים מעשיים הנדרשים כדי לדעת כיצד לדלות נתונים מהשטח ולהבין את הנכס הנדל"ני. לאורך התכנית לומדים המשתתפים כיצד להעריך את כדאיות ההשקעה תוך לקיחת כל הנתונים הנדרשים בחשבון הן מתוך היבטי מיסוי, היבטים משפטיים וביצוע הערכת שווי ומידת התשואה.

הקורס איננו ארוך וחשוב להבין כי הוא איננו מקנה ידע נדל"ני מן היסוד. מוסדות הלימוד השונים יוצאים מנקודת הנחה כי אלו הנרשמים אל הקורס כבר קיבלו הבנה מסוימת בנדל"ן ומתמקדים בתמ"א 38.

נושאי לימוד

בין הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס ניתן לציין:
  • מבוא לתמ"א 38
  • מושגי יסוד חשובים
  • ביצוע הערכת סיכונים 
  • בדיקת כדאיות הנכס
  • סריקה פיזית ומיקום
  • פינוי בינוי
  • הטבות התמ"א
  • היבטים משפטיים
  • התנגדות דיירים
  • משא ומתן
  • מימון בנקאי
  • תכנון התמ"א
  • היטלי השבחה
  • היתרי בנייה
  • השקעה עם שותפים
  • מכירת נכסים
  • משכנתאות
  • ועוד.
עד תום הלימודים תלמדו באופן היסודי והמעמיק ביותר את כלל הנושאים אותם יש לקחת בחשבון לצורך השקעה נדל"נית בתחום ההתחדשות העירונית תוך הקניית כלים מעשיים חשובים לקבלת החלטה נכונה ומושכלת.
לרשימת מוסדות באתרנו המלמדים קורס תמ"א 38


תנאי קבלה לקורס תמ"א 38

על מועמדים המעוניינים להירשם ללימודי תמ"א 38 להיות בעלי ידע נדל"ני קודם שכן הקורס איננו מיועד להקניית ידע בתחום הנדל"ן מן הבסיס.

הרישום לתכנית הלימודים מותנה במעבר ראיון קבלה אישי לצורך בדיקת מידת ההתאמה למסלול.

קהל יעד

קורס תמ"א 38 פונה למשקיעים בתחום יזמות הנדל"ן, קבלני בנייה, אדריכלים, מנהלי בנייה, עורכי דין לתחום המקרקעין, יועצים משפטיים, מתווכי נדל"ן ולכל מי שעוסק בתחום הנדל"ן בצורה כזו או אחרת.

אם אתם חושבים על השקעה נדל"נית בתחום זה מומלץ לשקול רישום לאחד מן הקורסים המוצעים על-ידי מוסדות הלימוד השונים כיוון שמטרתו הראשונית היא להקנות כלים מעשיים חשובים שיאפשרו לכל המעוניין לאתר הזדמנויות נדל"ניות כדאיות ולהבין את הזווית המשפטית והעסקית הנדרשת.

מוסדות לימוד עיקריים

כיום ישנם מספר מוסדות בארץ המציעים קורס תמ"א 38 וביניהם:
  • האקדמיה לפיננסים BDO מוסד וותיק ומוכר בתל אביב המציע מגוון תכניות בתחום הפיננסים, שוק ההון והנדל"ן. לימודי תמ"א 38 של BDO מתחלקים ל-8 מפגשים חד שבועיים ומטרתם להקנות כלים חשובים לאיתור, תכנון ויישום השקעה בתחום ההתחדשות העירונית.
  • מכללת RES – מוסד ללימודי נדל"ן בעל פריסה ארצית נרחבת מהדרום עד הצפון. במסגרת קורס התחדשות עירונית תמ"א 38 של מכללת RES תרכשו את הכלים הנדרשים לקידום פרויקטים נדל"ניים תוך הבנת היתרונות והחסרונות שבהם מחזיקים כל הגורמים המעורבים בפרויקט דוגמת היזמים, הקבלנים והדיירים.
  • YZM בית הספר ליזמות עסקית – מוסד מוכר בתחום לימודי היזמות העסקית השוכן ברמת גן. ליזם 30 שנות ניסיון בהקניית ידע עסקי לצורך הקמת וניהול עסקים המציע לאור הרזומה גם קורס התחדשות עירונית ופינוי בינוי. הקורס כולל מטלות בית מעשיות והגשת פרויקט גמר המסכם את כלל הנושאים הנלמדים לאורך הקורס.
  • עזריאלי לימודי המשך – מוסד מוכר בירושלים מטעם עזריאלי המכללה האקדמית להנדסה. במסגרת לימודי החוץ של היחידה מוצע גם קורס יזמות והתחדשות עירונית החושף את משתתפיו למורכבות שוק הנדל"ן ומקנה ידע יסודי ומעמיק דרך התמקדות במונחים מקצועיים, חיפוש ואיתור משקיעים, עבודה מול הרשויות, מיסוי ותחיקות ועוד.


תעודות

בוגרים שיסיימו את לימודיהם בהצלחה, ינכחו במרבית השיעורים, יגישו את המטלות ויעברו את הבחינות הנדרשות, יקבלו תעודת בוגר קורס תמ"א 38 מטעם המוסד בו למדו.

אפשרויות תעסוקה

תכנית לימודים זו מוצעת לקהלים מתוך עולם הנדל"ן המעוניינים להעמיק ולהבין בתחום נוסף ונדרש בישראל הפותח צוהר אל עבר מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות חדשות.

אפשרויות לימוד נוספות

בפורטל לימודים תוכלו למצוא מגוון רחב של תחומי לימוד שונים. בתחום הנדל"ן ייתכן וגם תמצאו עניין במסלול לימודי שיווק נדל"ן המקנה ידע במיתוג עצמי, פרסום נכסים והשלמת עסקאות נדל"ן כדאיות על-ידי הבנת שיטות מקח ומשא ומתן.

מי אנחנו?

אנו בפורטל לימודים שמנו לעצמנו למטרה להנגיש לכל המעוניין והמעוניינת את המידע המקיף והרחב ביותר אודות עולם הלימודים וההשכלה הגבוהה.

במנוע החיפוש שלנו תוכלו למצוא מידע אודות מגוון רחב של תחומי החל מלימודי בגרויות ופסיכומטרי, קורסים ולימודי תעודה ועד ללימודי הנדסאים ולימודי תואר ראשון.

מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס תמ"א 38
יורם כללי
המכללה הבלעדית המוכרת על ידי האיגוד הנדל"ן הישראלי
מכללת R.E.S- קורסי תיווך ונדל"ן
המכללה הבלעדית המוכרת על ידי האיגוד הנדל"ן הישראלי
המכללה מלמדת ב: אופקים, אריאל, אשדוד, אשקלון, באר שבע, בני ברק, בת ים, הוד השרון, הרצליה, חדרה, חיפה, ירושלים, כפר סבא, לוד, נהריה, נתיבות, נתניה, עפולה, ערד, פתח תקוה, קרית ים, קרית מלאכי, ראש פינה, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רעננה, שדרות, תל אביב.

המסלול נלמד ב: עפולה, ראש פינה, קרית ים, נתניה, רמת גן.

מידע על
המכללה

8 מסלולים

מפת הגעה
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
עזריאלי לימודי המשך
מיסודה של עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים.
המכללה מלמדת ב: ירושלים.

המסלול נלמד ב: ירושלים.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765